© 2015-2020 © Bowman and Becker Kft.

Sport leszokott a dohányzásról

Szigligetről Futás és dohányzás: mi az igazság? Bár a futóinkra, olvasóinkra, és összességében a futó társadalomra nem jellemző a dohányzás, általánosságban mégis korunk egyik legelterjedtebb rossz szokása, így biztosan akad olyan ember, aki bár sportol, fut, de mellett cigarettázik is.

Szóval ha nincsenek is olyan sokan, reméljük, így van!

Te meddig akarsz élni?

Manapság az egészséges életmód virágkorát éljük, és az élet minden terén egyre tudatosabb látásmódra tér át a világ, ezzel együtt a dohányzásra is egyre kevesebben szoknak rá, de 30 éve ez nem volt teljesen így. Sok fiatal, akiknek akkor rossz szokásává vált a dohányzás, talán nem is voltak teljesen tudatában annak, hogy mennyire kártékony hatással van ez a szervezetükre, azóta pedig a cigaretta rabjává válva nem tudják letenni — függetlenül attól, hogy egyébként mindent megtesznek az egészséges életmódért.

Nem ítélünk el tehát senkit, akinek ez a káros szenvedélye, viszont ösztönözzük őket arra, hogy mielőbb tegyék le valahogyan a cigit, ebben adunk néhány tanácsot. A futás és a dohányzás nemigen jár kéz-a-kézben, azonban a futás akár segíthet is a leszokásban.

Betűméret:

A cigarettázás legsúlyosabb betegségeit sajnos nem kell ismertetnünk, de számos olyan hatást is gyakorol az emberi szervezetre, melyekről nem is gondolnánk, hogy a dohányzás az okozója.

Megemeli a pulzusodat, hiszen az artériákat is eltömíti, mely egy megterhelő mozdulatsornál még érezhetőbb, sokkal nagyobb erőfeszítést igényel. Dohányzás és állóképesség Egyes futók továbbra is úgy hiszik, hogy a dohányzás semmilyen hatással sincs fittségükre.

Mindannyian ismerünk egy hihetetlen maratonistát, aki láncdohányos, vagy egy futót, aki elszív egy dobozzal nap mint nap, majd simán rója a köröket a pályán.

Ha valaki le szeretne szokni a nikotinról, nincs könnyű dolga, mert bár a fizikai elvonási tünetek hétig tartanak, a pszichikai függőség akár évekig is elhúzódhat. Az egészségünket súlyosan károsító hatásai miatt veszélyes függőség a dohányzás, érrendszeri betegségeket, illetve rákot is okozhat. A dohányzásról való leszokást több tényező is nehezítheti. Ilyen például, ha a dohányos eleve kételkedik a leszokás sikerében, ha a környezetben sok az aktív dohányos, ha a dohányzás mellett rendszeresen alkoholt fogyaszt, illetve, ha erősen hisz a dohányzás stresszoldó hatásában, különösen a munkahelyi környezetben. Pedig a dohánymentes élet előnyei már az első napokban jelentkeznek.

A futók sokkal többet profitálhatnak, ha teljesen leszoknak. A dohányzás még a viszonylag fiatal, lendületes egyének esetén is károsan hat a fizikumára. Egyes tanulmányok szerint a dohányosok rosszabb fizikai állóképességgel bírnak a nem-dohányosokhoz képest, még ha hasonló edzettségi szintű dohányos és nem-dohányos embereket hasonlítunk is össze.

Az edzés nem sport leszokott a dohányzásról kitörölni a dohányzás nyomait, de az aktív életvitel hosszú távon segíthet leszokni.

Leszokni a dohányzásról sporttal

Tehát ha még nehezebbnek is tűnik az edzés, ne add fel! A futás csökkenti a sóvárgást A leszokás nem könnyű feladat, de az edzés segít elterelni a figyelmedet.

  • A leszokás gyógyszereiről röviden.
  • Több kutatási eredmény is alátámasztja, hogy már a napi tíz perces testmozgás is jelentősen csökkenti a nikotin utáni vágyat.
  • Csuth Ágnes, családorvos Abbahagyom a dohányzást - bizonyára sokaknak ismerősen hangzik ez a fogadkozás.
  • Sport Areggeli ébredés után ideges matatás az éjjeliszekrényen, a cigaretta sehol.
  • Ты всегда была самой смышленой среди детей.

A futás természetes úton szabadít fel endorfint és kiválóan helyettesíti azt a kielégítő érzetet, melyet a dohányosok cigizés közben éreznek. Eltereli a gondolatokat, szó szerint lefoglala az agyunkat, egy fárasztó edzés közben és után garantáltan nem a cigaretta lesz az, melyre vágyunk majd. A futás úgyszintén segít az elvonási tünetek és a stressz legyűrésében is.

Az edzés dohányzásról való leszokáshoz való használata sokkal könnyebbé teszi az átállást, egyúttal javítja a jövőbeli egészségedet.

Huszonnégy

Amint leszoksz, a tüdőfunkciók javulnak, a pulzus csökken, a véráramlás pedig növekszik, ami segít folytatni a megkezdett utadat. Gyors javulás A hosszú távú dohányzás mellékhatásai egészségedre nézve nem túl rózsásak, de még a kemény dohányosokra is igaz, hogy sohasem késő leszokni!

egy év után abbahagytam a dohányzást

Az sport leszokott a dohányzásról szervezetek szerint ez jelentős kihatással van az egyén későbbi életminőségére, egyúttal javítja az általános közérzetet.

A dohányzásról való leszokást követő hétben a vérkeringés javulást mutat. Ez minden fizikai aktivitást, beleértve a sétát és a futást is nagyban megkönnyíti. Tehát még ha nehezedre is esik a leszokás, ne add fel! Húzz futócipőt és irány a természet! Hogyan szokj le?

2. Ünnepelje meg a leszokást!

Sport leszokott a dohányzásról meg a leszokást: Az emberek jobb eséllyel maradnak nem-dohányzók, ha megtervezik a leszokást. Már a leszokás megkezdésekor távolíts el minden dohányzással kapcsolatos dolgot öngyújtót, hamutál, stb. Hajlamosak vagyunk helyesen cselekedni, ha megosztjuk másokkal terveinket.

Jobban tartjuk magunkat elveinkhez, ha azokról mások is tudnak.

10 tipp a dohányzásról való leszokáshoz

Ismerd meg a leszokáshoz vezető okokat: Ha nem vagy tisztában a dohányzásról való leszokás motivációit illetően, nem valószínű, hogy teljesen elkötelezett nem-dohányzó lesz belőled. Teljes mértékben tisztában kell lenned azzal, miért is akarsz változtatni. Írd le az okaidat, és akár tedd ki otthonodban egy jól látható helyre, hogy gyengébb pillanataidban a listára pillantva újra erőre kaphass. Így sokkal inkább dohányfüstmentes életet élhetsz!

1. Keressen indokokat!

Összpontosíts a nem-dohányzó lét előnyeire: Egy napi egy dobozt elszívó dohányos egy vagyont költ a cigarettára. Gondolj bele, mi mindenre költhetnéd azt a sok pénzt! Hogyan hálálná meg egészséged, ha nem dohányoznál?

Amikor egy dohányos leteszi a cigarettát anyagcsere folyamatainak ritmusa normalizálódnak.

Mennyire lennél aktív? Milyen egyéb előnyöket észlelnél a leszokás után?

mik a hirtelen dohányzásról való leszokás tünetei

Könnyítsd meg a dolgodat: Nyilván nem hagynál csokoládét magad körül, ha éppen le akarsz adni pár kilót. Ennek megfelelően győződj meg arról is, hogy nem találsz karnyútásnyira egy dobozzal a táskádban vagy az otthonodban.

tabletták vagy dohányzó spray

Hogy leküzdd a kísértést, ne is legyenek tartalékok sehol. Az első két hétben kerüld más dohányosok társaságát is!

A sport felpörgeti az agyat

Összpontosíts egy új fejezetre: Ismerd fel, hogy életed egy új szakaszba jutott. Alternatív kezelés, hogyan lehet leszokni a dohányzásról dohányzás egy rossz szokás, mely egykor életed része volt, de már egyáltalán nem vall rád. Elkötelezted magad a változtatás mellett. Összpontosíts a jövőre; a boldogabb, egészségesebb és dohányfüstmentes életedre!

győzzön meg egy srácot, hogy hagyja abba a dohányzást

Pozitívan állj hozzá a sóvárgáshoz: Ha bevillan a régi késztetés, helyette csinálj valami mást. Menj le-fel a lépcsőkön, igyál egy pohár vizet, végy egy mély levegőt, majd lassan ereszd ki. A sóvárgás csúcsa csak pár másodpercig tart, ami átsegít téged a mélyponton.

Törődj magaddal: Ha átmentél egy vizsgán vagy új munkát sport leszokott a dohányzásról, valahogy másként ünnepelj, mint eddig.

Volna itt egy igen jó hír, ha azt tervezi, hogy leszokik a cigiről szerző: hvg. Igenis van értelme megpróbálni leszokni a dohányzásról, egy új kutatás ugyanis arról árulkodik, hogy a tüdő képes meggyógyítani magát. Sokan azért sem próbálnak meg leszokni a cigiről, mert úgy vélik, a bagó helyrehozhatatlan károkat okozott, így pedig nincs értelme javítani a helyzeten. Egy új kutatás alapján elmondható, hogy aki így gondolkodik, bizonyosan téved: a tüdő ugyanis képes "megjavítani" magát, azáltal, hogy a károsodott sejtek helyébe újakat növeszt. Az előkelő Nature folyóiratban megjelent tanulmány szerint erre majdnem bárki esélyes lehet, ha úgy dönt, hogy megszabadul a cigarettától.

A nem dohányossá válás komoly eredmény, amit szintén meg kell ünnepelni!