A dohányzásról le lehet szokni! Hasznos tanácsok a füstmentes élethez

Sok sikert leszokni a dohányzásról

Ha valaki le szeretne szokni a nikotinról, nincs könnyű dolga, mert bár a fizikai elvonási tünetek hétig tartanak, a pszichikai függőség akár évekig is elhúzódhat.

Az egészségünket súlyosan károsító hatásai miatt veszélyes függőség a dohányzás, érrendszeri betegségeket, illetve rákot is okozhat. A dohányzásról való leszokást több tényező is nehezítheti.

leszoktam a dohányzásról hízni fogok 6 hétig leszokott a dohányzásról

Ilyen például, ha a dohányos eleve kételkedik a leszokás sikerében, ha a környezetben sok az aktív dohányos, ha a dohányzás mellett rendszeresen alkoholt fogyaszt, illetve, ha erősen hisz a dohányzás stresszoldó hatásában, különösen a munkahelyi környezetben.

Pedig a dohánymentes élet előnyei már az első napokban jelentkeznek. Jelentősen javul szaglásunk, ízlelésünk, illetve jobban bírjuk a terhelést és a munkát is. Néhány apró trükkel segíthetjük magunkat, hogy ne essünk vissza az első napok sikere után.

leszokni a dohányzásról minden megbetegedett okok miatt, akik leszoktak a dohányzásról

Erős dohányosoknál szükséges a nikotin átmeneti pótlása Mivel a dohányzásról való leszokás idején sokaknál fokozódik az idegesség és az álmatlanság, tanácsos valamilyen nikotinpótló sok sikert leszokni a dohányzásról alkalmazni. Ezzel az elvonási tünetek és a cigaretta utáni vágy is csökkenthető.

hagyja abba a dohányzást segítő programot hogyan lehet önállóan leszokni a dohányzásról egy nő számára

Erre a célra megfelel a nikotinos rágó, az orrspray vagy a tapasz. A kezelésnek ezt a típusát nikotin helyettesítő kezelésnek hívják. Figyeljen a napi rutinjára A dohányzás az esetek jelentős részében egy pótcselekvés.

  • Egy nagyszerű ajándék magunknak, leszokni a dohányzásró | teaklipper.hu
  • A legtöbb, komolyan leszokni vágyó beteg orvosi segítséggel jut el a célhoz.
  • Le szeretnék szokni a dohányzásról. Mit tegyek? | Dr. Czompó Márta – Tüdőgyógyászat, Allergológia

Reggeli előtt, munkába menet, a munkahelyi szünet alatt, illetve barátokkal töltött időben sokan gyújtanak rá, az évek alatt pedig ezek az 5 percek rutinná válnak. Készüljünk fel ezekre a helyzetekre.

hogyan lehet megváltoztatni a tudatot és leszokni a dohányzásról ha 25 éves kora előtt leszokott a dohányzásról

Reggel együnk inkább egy almát, a munkahelyünkön inkább mozogjunk vagy tartsunk pihenőt, illetve esténként kerüljük a füstös helyeket. Mozogjon, sportoljon Csodálkozni fog, hogy újra milyen sportos lett, és a tüdeje végre friss levegőhöz jut, a teste oxigénnel töltődik fel.

10 tipp a dohányzásról való leszokáshoz

Ezen kívül a sport az esetleges súlyfelesleg ellen is hatásos. Az is észrevehető, hogy aktív sport mellett sokkal kevésbé vágyik az ember egy cigarettára. Keressen indokokat Fontos, hogy tisztában legyünk a leszokás előnyeiről, életünkre gyakorolt pozitív hatásairól. Fontolja meg, milyen előnyökkel járna, ha már nem dohányozna. Nincs többé kellemetlen szájszag, füstszagú ruhák, telefüstölt lakás, az ételek íze jobban élvezhető, kevesebb köhögés, növekvő várható élettartam.

mióta köhögni kezdett, hagyta abba a dohányzást fáj az állkapocs a dohányzás miatt

Nem mellékes tényező, hogy havi szinten több tízezer forintot spórolhat meg, éves sok sikert leszokni a dohányzásról pedig egy luxus utazás árát. Mindig tartsa szem előtt ezeket az előnyöket. Még jobb, ha egy cetlire feljegyzi indokait, és ha újra kísértésbe esne, olvassa fel őket magának.

5 tipp, ami segít leszokni a dohányzásról

Jutalmazza meg saját magát Gyűjtse az elején egy dobozba a cigarettára szánt pénzt, majd hetente vegyen belőle ajándékot saját magának. Jegyezze fel minél több helyre mennyi ideje nem dohányzott, és kerek számoknál ünnepelje meg a sikert. Minél több pozitív impulzus éri a leszokás miatt, annál nagyobb eséllyel maradt távol a visszaeséstől.